11.- PROPOSTA D'ENGINYERIA DE DECISIOLOGIA MENTAL (PEDM).-
PROPOSTA en construcció
D'ENGINYERIA DE DECISIOLOGIA MENTAL (PEDM).
Què entenem per PEDM?.-
https://dinaments.blogspot.com/2021/08/20-pedpm-es-tracta-del-nivell-de.html
La Proposta de l'Enginyeria de Decisiologia Mental.-
1.- Enginyeria dels jocs didàctics Ferran, mentals lleugers i àgils i fungibles.-
1.1.- Concepte de jocs didàctics o jocs mentals àgils, lleugers i creatius amb suport material fungible accessible a tothom.
1.2.- Principals moments que Ferran (jm) creo jocs didàctico- mentals
1976 .- El joc de la llibertat d'expressió "Això...Aleixarenc".
1978 .- Els jocs de piloteta a casa
1980 .- Els jocs ALBAIN a Colmenar Viejo i Madrid.
1985 .- L'Escacs Digital.
1986 .- Ceradai. Juguem al...
1989.- Els Jocs Toponímics.
1990 .- DAI. Jocs del Dret a la Informació
1992.- Jocs EUREKA
1995.- Jocs de Formació de Formadors Ceradai reconeguts oficialment a efectes de mèrits pel Dep.Ense GenCat.
1996 .- Els Jocs APCIISE o d'informar-se i decidir-se.
2000.- Juguem a EXPERTIA.COM i SOS.Emocions.
2002.- Jocs Orals Cat
2004.- Jocs CERADAI com a conjunt.
2007.- Jocs amb Pares i Mares al Centre Cívics Torreforta
2011.- Jocs extraescolars a l'institut Antoni de Martí i Franquès.
Jocs de les Jornades REMEIS
https://jornadesremeis.blogspot.com/
2012.- Pluja de jocs i de noms fins trobar un nom conclusiu. Projecte de tesi estratègica solidària d'investigació-acció
2013.- Cooppel, jocs. Ateneu de Tarragona. 003B+ADN i neix el Cooppel.
2014.- Cooppel com a projecte pràctic de jocs però pragmàtic, teòric, fonamentat amb principis científics, amb cursos reconeguts pel Dep EDU GenCat, amb actius, promotor de la reflexió constant i periòdica, en la Investigació-Acció i la Pràctica Reflexiva.
2016.- Neix la iniciativa de Llicència d'Estudis obligada a no ser retribuïda, ja que s'havia eliminat la seva existència degut a la crisi econòmica. Al final demano sis mesos d'assumptes propis entre gener i juny de 2017.
2017.- Inici de la tesi Causa Cooppel a Andorra i en el mes de juny es converteix en Causa Internacional Sense Fronteres Cooppel per la Pau.
- Pla: Causa Cooppel per la Pau. El Cooppel és una cooperativa de jocs mentals, de motivació psicofísica, de gestió cognitiva i metacognitiva que dona suport a projectes personals i familiars o de grups de base.
- Programes diversos d'aplicació del Cooppel.
- Projectes concrets i puntuals de l'aplicació
2021.- Jocs Cooppel DiANES Cat.
2.- Proposta d'Enginyeria de Decisiologia Mental (PEDM).-
2.1.- Què entenem per enginyeria.-
L'enginyeria és l'aplicació pràctica de la ciència i la tecnologia.[1] En l'enginyeria s'utilitzen coneixements de les matemàtiques, les ciències naturals, i d'altres ciències, obtinguts a través de l'estudi, l'experiència i la pràctica, són aplicats amb criteri i amb consciència al desenvolupament de mitjans per a utilitzar econòmicament amb responsabilitat social i basats en una ètica professional, els materials i les forces de la naturalesa per a benefici de la humanitat. Les persones que es dediquen a ella reben el nom d'enginyers o enginyeres.[2]
L'American Engineers' Council for Professional Development (ECPD, el predecessor de l'ABET)[3] defineix l'"enginyeria" com:
« | L'aplicació creativa dels principis científics per a dissenyar o desenvolupar estructures, màquines, aparells, o processos de fabricació, o treballs que els utilitzen sols o combinats, o per a construir o operar amb aquests amb total coneixement del seu disseny; o per a preveure el seu comportament en condicions de funcionament específics; tot respecte de la funció pretesa, l'economia de l'operació i la integritat de la vida i la propietat.[4][5][6] | » |
En els estudis des del punt de vista de l'enginyeria són vàlids alguns mètodes que no ho són als científics, ja que busquen l'obtenció de resultats reals, i es poden permetre aproximacions, valoracions segons l'experiència i aplicacions de diversos mètodes i coneixements (científic, experimental, etc.). Són molt importants els ordres de magnitud, per exemple, i el plantejament de preguntes i de respostes, ja que l'objectiu no és aconseguir el major nombre de xifres decimals d'un resultat sinó una solució a un problema real no plantejat científicament, i que pot tenir per resposta, per exemple, un "sí".
https://ca.wikipedia.org/wiki/Enginyeria
3.- Què entenem per Decisiologia Mental?
És l'estudi dels processos mentals pels quals prenem decisions personals o col·lectives, des de la mirada de la Neuro-Decisiologia, de l'anàlisi i interpretació de la Decisiologia Factual i des de l'expressió i el compromís de la Decisiologia Comentalista.
4.- Estatus científic i de permisos per Drets Humans de la Proposta d'Enginyeria de Decisiologia Mental (PeDM).-
El concepte de PeDM neix en 2010, quan estic d'assessor psicopedagògic a l'EAP Tarragonès B https://lapedm.blogspot.com/ i https://blocs.xtec.cat/pedm/ en el 2011 vaig de professor a l'institut Antoni de Martí i Franquès i no és amb el Cooppel a partir de 2013 que no recupero per a explicar sota el concepte PeDM el marc conceptual del Cooppel.
El concepte de PeDM té un estatus de "proposta científica" avalat per Drets Humans, assumint la Neurociència en el do de profecia de l'enginyera que s'obra en el futur mitjançant els robots, etc. la quàntica i la Decisiologia Mental, és a dir els processos mentals que hi han en les decisions humanes personals i internes. Existeix la ment humana personal? Si hi han robots humanoides passarà com amb els animals domèstics tindran també drets? Existeix la ment col·lectiva (Ment Col)? Podem parlar de la consciència mental col·lectiva?
Quins beneficis, quins efectes mentals i quin impacte a l'entorn pot aportar la PeDM en la nostra societat?
Quin estatus científic té en les ciències de l'educació i de la pedagogia, així com altres disciplines com les psicologies, les matemàtiques, les Noves Tecnologies segle XXI (mòbils, nanorobòtica, https://es.wikipedia.org/wiki/Nanorrob%C3%B3tica altres), les ciències de la salut, socials i les jurídiques (+ institucional) i de la justícia (+ mental) entre altres ciències més a prop de les enginyeries.
.-
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada